Tanulmány: itt
Szerző
Rási Szilvia
Cím
Egyetemi hallgatók tudományos szövegalkotása az oktatói és hallgatói tapasztalatok tükrében
Hivatkozás
A Magyarságkutató Intézet évkönyve, 2021. 355–377.
DOI: https://doi.org/10.53644/MKIE.2021.355
Absztrakt
Magyarországon az alap- és mesterképzésben részt vevő hallgatók tanulmányai az általuk írt szakdolgozat, diplomamunka megvédésével zárulnak le; ezzel párhuzamosan viszont a tudományos íráskészségük bizonyítottan nem megfelelő. Ezt egyrészt a korábbi, általános és középiskolai, másrészt a felsőoktatási tanulmányaik eredményezik. A hallgatók tudományos íráskészégének árnyaltabb képe érdekében elengedhetetlen az oktatók és hallgatók tudományos szövegalkotásról alkotott véleményének, tapasztalatainak vizsgálata.
Jelen tanulmány egy olyan kérdőíves vizsgálat eredményeit ismerteti, amely az oktatók és hallgatók attitűdjének, tapasztalatának feltárására irányult. A vizsgálatban a kérdőíves módszer alkalmazása mellett tartalomelemző szoftver segíti az eredmények feltárását.
Kulcsszavak
tudományos szövegalkotás, attitűd, egyetemi hallgatók, egyetemi oktatók