Kóródi Bence: Kezdjük az elején...Az élményt adó olvasás értékközvetítő és tudásépítő szerepe kisiskolás korban
KÓRÓDI BENCE, az Oktatási Hivatal főosztályvezető munkatársa "Kezdjük az elején...Az élményt adó olvasás értékközvetítő és tudásépítő szerepe kisiskolás korban" című előadásában az olvasóvá nevelés kezdeteiről, a mesék szerepéről és a tudás megalapozásának, az érzelmi alapon történő tudásmegosztás idejének jelentőségéről szól
Nyitrai Péter: Néprajzi tartalmak a NAT és a kerettantervek világában
NYITRAI PÉTER tananyagfejlesztő tanár "Néprajzi tartalmak a NAT és a kerettantervek világában" című előadása a vizuális kultúra tantárgy részterületeivel, a Nemzeti alaptantervben való megjelenésével és azoknak a magyar népi kultúrkincs továbbadásában betöltött szerepéről szólt.
Prof. Dr. Lakner Tamás: A magyarságtudat erősítésének lehetőségei az ének-zene tantárgyban
PROF. DR. LAKNER TAMÁS karnagy, egyetemi tanár, a Pécsi Tudományegyetem oktatója "A magyarságtudat erősítésének lehetőségei az ének-zene tantárgyban" című előadásában az ének-zenei nevelésnek a tanulók identitástudata kialakításában és a hazához, nemzethez való kötődés szempontjából betöltött szerepéről értekezett.
Prof. Dr. Takaró Mihály: Megújított és helyreállított irodalmi kánon
PROF. DR. TAKARÓ MIHÁLY, irodalomtörténész, NAT-szakértő "Megújított és helyreállított irodalmi kánon" címmel megtartott előadásában elmondta: A Nemzeti alaptanterv alkotóinak bevallott célja volt olyan értékválasztásra épülő rendszer létrehozása, amely figyelembe veszi a nemzeti oktatás hagyományait és azt a megújulási kényszert is, amely szükséges ahhoz, hogy a XXI. század iskolája be tudja tölteni küldetését.
Sipos Imre, az Oktatási Hivatal elnökhelyettesének köszöntője
SIPOS IMRE, az Oktatási Hivatal elnökhelyettese köszöntötte a Magyarságkutató Intézet MAGYARSÁGTUDOMÁNYI TÁRGYAK AZ ÚJ NATBAN ÉS A KET-BEN című tudományos konferenciáját.
Elnökhelyettes úr köszönetét fejezte ki Intézetünk tankönyvfejlesztésben részt vevő kutatóinak, hangsúlyozva, hogy nagy szükség volt a Nemzeti alaptanterv megújítására, amely az Oktatási Hivatalba kerülő tartalom-, és tankönyvfejlesztés révén a NAT által előírt szellemiséget tudta kifejeztésre juttatni.
Boros Gábor: Vető Miklós megújított metafizikai szeretetfogalma
BOROS GÁBOR, a Károli Gáspár Református Egyetem oktatója "Vető Miklós megújított metafizikai szeretefogalma" címmel tartott előadást Intézetünk MAGYAR KERESZTÉNY GONDOLKODÓK AZ ÁRPÁD-KORTÓL NAPJAINKIG című tudományos konferenciáján.
Nyirkos Tamás: Analóg, ál, pót és negatív: Schütz Antal a világi vallásokról
NYIRKOS TAMÁS, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Nemzeti Közszolgálati Egyetem oktatója "Analóg, ál, pót és negatív: Schütz Antal a világi vallásokról" címmel tartott előadást Intézetünk MAGYAR KERESZTÉNY GONDOLKODÓK AZ ÁRPÁD-KORTÓL NAPJAINKIG című tudományos konferenciáján
Hörcher Ferenc: Magyar katolikus gondolkodók a századközepi Nagy-Britanniában, Mannheimtől Kolnai Aurélig
HÖRCHER FERENC, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Bölcsészettudományi Kutatóközpont Filozófiai Intézet oktatójának "Magyar katolikus gondolkodók a századközepi Nagy-Britanniában, Mannheimtől Kolnai Aurélig" című előadása Intézetünk MAGYAR KERESZTÉNY GONDOLKODÓK AZ ÁRPÁD-KORTÓL NAPJAINKIG című tudományos konferenciáján
Bíró Csilla: Kettős elszigeteltségben. Andreas Pannonius Énekek éneke-kommentárja
BÍRÓ CSILLA, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem oktatója "Kettős elszigeteltségben. Andreas Pannonius Énekek éneke-kommentárja" címmel tartotta meg előadását Intézetünk MAGYAR KERESZTÉNY GONDOLKODÓK AZ ÁRPÁD-KORTÓL NAPJAINKIG című tudományos konferenciáján.
Frenyó Zoltán: Mihelics Vid vallásfilozófiai-vallásszociológiai eszméi és művei
FRENYÓ ZOLTÁN, a Tomori Pál Főiskola Bölcsészettudományi Bölcsészettudományi Kutatóközpont Filozófiai Intézet emeritus kutatója "Mihelics Vid vallásfilozófiai-vallásszociológiai eszméi és művei" címmel tartotta meg előadását Intézetünk MAGYAR KERESZTÉNY GONDOLKODÓK AZ ÁRPÁD-KORTÓL NAPJAINKIG című tudományos konferenciáján