Kiemelkedő és példamutató, ahogy a hajdúsági diákok és tanárok a 907. évi pozsonyi csata emlékét ápolják
Óriási részvétellel zajlott le a dicsőséges 907. évi Pozsonyi csata emlékére kiírt rajzpályázat a Berettyóújfalui Tankerületi Központ iskoláiban.
A díjazottak a Magyarságkutató Intézet könyvcsomagjait is megkapták elismerésül. Gratulálunk a győzteseknek:
6-10 éves kategória I. helyezett:
Péter Bálint Mór 4. osztály
Pávai Vajna Ferenc Általános Iskola
(Felkészítő tanár: Antalné Császi Erika)
A 10 év fölötti kategória I. helyezettje
Fekete Fruzsina 6. osztály
Földesi Karácsony Sándor Általános Iskola és AMI
(Felkészítő tanár: Bere Anna Mária)
A páros kategória I. helyezettjei:
Bosgyik Ervin és Horváth Kriszitán 4. osztály
Létavértesi Irinyi János Általános Iskola
(Felkészítő tanár: Szalatyánné Szűcs Gyöngyi)
Mónus József, a „Fehér Farkas” világrekorder tradicionális távlövő íjász szervezésével, a Berettyóújfalui Tankerületi Központ közreműködésével, a Magyarságkutató Intézet fővédnökségével gyermek rajzpályázat került kiírásra tavasszal, amelynek jelmondata: „Dicsőséget vinni az iskolákba” volt.
A pályázat célul tűzte ki, hogy: minél több rajzon megjelenített, dicsőséges múltunkat megjelenítő „pillanatkép” pályamunka érkezzen a diákok részéről. (Ezek lehetnek az előadások során megfogalmazódott vagy egyéb módon megszerzett, a korra jellemző rajzok, festmények.)
A pályázat előzménye: A „Fehér farkas” 2021. augusztusában mintegy 800 gyermek részére előadást, bemutatót, kortörténeti áttekintést tartott a magyar történelem kiemelt fontosságú időszakáról.
Ezen előadások címe a „Magyar harci íjászat és annak jelentősége a IX-XI. században” volt. 20-20 fős tanulóközösségek, csoportos foglalkozás keretében ismerhették meg a IX-XI. századi magyar szarus íj jelentőségét, e korban megvívott csatáinkat, az ott alkalmazott harcmodorokat, különös tekintettel a „pozsonyi csatát”. A diákok történelmi ismeretekre épülve, filmvetítéssel egybekötve, a mélységekig ábrázolva ismereteket szerezhettek a magyar nép IX-X. századi életviteléről, szokásainkról, ruházatunk jellegzetességeiről.
A pályázatra benyújtott rajzok kötetlen méretűek lehettek és kötetlen technikával készülhettek (pl. festmény), ám az alkotásokat a diákoknak kellett elkészíteniük.